Něco jako sourozenec Malinkaté apologie
Víte, možná si to ještě pořád neuvědomujete, drazí čtenáři, ale není nic smutnějšího než vidět, že je nějaká kapitola neokomentovaná. Autor... já jako autorka - jsem z toho poněkud smutná a přešlá, tím spíš když vidím, kolik lidí kliklo na mou kapitolu a ani se nepozastavilo, aby k ní něco napsali. Takže nepředpokládám, že by ji kdokoli z toho čísla, které mi ukazuje počet přečtení, opravdu přečetl a to mi přijde ještě smutnější. Byla bych ráda, abych se jednou nemusela komentářů doprošovat, aby si sami čeští čtenáři našli cestu k tomu autory HPFF podporovat svými názory. Nechci od vás chválu, když vám připadá trapná a nechci po vás, abyste říkali jen ,,pěkné“, když vás nudí to opakovat a nevíte, co k tomu máte říct - i jen to, že mi v textu najdete chybu, pro mě znamená, že to co píšu nedělám zbytečně a jen pro sebe. Že to někoho baví - jeden z důvodů, proč jsem začala psát. A víte každý na to může mít svůj vlastní názor, ale ten můj se nezměnil - že totiž pokud některý ze svých textů - povídek, úvah, originálních povídek, povídek náležící do fandomů - uveřejním na internetu, jsem za každý názor na dané téma vděčná... těším se na ně... vyhlížím je a REAGUJI na ně. I když - i jako autorka, nemyslete si - už třeba ani nevím, co dodat nebo jak odpovědět. Ale rozhodně vás nezasklím - a nikdy úmyslně. A nechci se pořád vnucovat s tím, že my autoři na vaše komentáře trpělivě ČEKÁME, chci, abyste mě začali trošinku chápat. Podívejte se na anglické stránky - lidé tam čekají na své autory měsíce, rok, i když o sobě nedal vědět, lidé tam se chtějí zapojit, chtějí, aby o nich a tom, že čtou, jejich autor věděl - a teď se podívejte na statistiky jen na téhle stránce. Kolik lidí tady komentuje? Ani netušíte, jak by se svět autorů stal barevnější, kdyby každý, kdo kdy něco přečetl, napsal i komentář. Já jenom doufám, že o tom začnete alespoň uvažovat.
Děkuji za pozornost, přeji pěkné odpoledne, večer, ráno, poledne nebo kdy tyto řádky čtete. Taky doufám, že se pobavíte - u mě nebo kdekoli jinde. Ale že dáte o tom, co jste při čtení prožili, taky vědět.
Assez
Komentáře
Přehled komentářů
Nedá mi to, a odpovím, i když věřím, že se k tomu vyjádří i Assezka sama.
Nehledejte v tom nic zlého. Ano, trocha ironie tam je, ale to byste Frnku musely znát trošku lépe z jejích stránek.;o)
Řekněme, že si trochu i v ironii, sarkasmu a jízlivosti libujeme, i když se neprojevuje tak často.
Spíš je to vyjádření "souhlasu" a možná i to, že Ass chápe tvé důvody.
Holky, možná byste vše neměly brát tak vážně. Pokud vás odradí už jen tohle nedivím se tomu, že nekomentujete. I když vidím, co vás na tom pobuřuje. Každý je jiný... Trocha nadhledu nezaškodí. ;o)
No doufám, že nejsem totálně mimo.. co Ass??
Nuviel jsi tu opět... skvěle.;o) Tahle diskuze mě fakt baví a to už je co říct..:oDD
...
(Nuviel, 6. 5. 2009 18:03)
Opět jsem sem nakoukla, abych zjistila, jestli se ještě někdo vyjádřil a jsem ráda, že se opravdu někdo z nekomentujících odhodlal.
teriisek - napsala jsi to pěkně a v podstatě shrnula i můj názor
Musím říct, že ten první odstavec odpovědi u assez mě taky zarazil, myslela jsem, že chcete, aby vám sem "druhá strana" napsala, takhle to jen odrazuje. Teriisek psala slušnou formou a tohle si myslím nezasloužila, protože na mě to taky působí jako ironie, pokud není, také se omlouvám.
tak...
(teriisek, 6. 5. 2009 17:45)
Tereznik, díky! Jen malá poznámka - tu češtinu jsem nemyslela tak, že bych kvůli tomu neměla čas, ale tak, že bych kvůli tomu na některé lidi byla asi zbytečně tvrdá, což nechci...
ASISI, taktéž děkuji:) už nějakou dobu vaše stránky sleduju a líbí se mi, co se tu děje (až na ten výpadek, samozřejmě). Píšeš moc dobře!
assez, k postřehům nemám co dodat, máš pravdu (i když si pořád stojím za tím, že jsou autorky, které chtějí jen pozitivní komentáře a za negativní jsou dost nepříjemné, ale to neřešme). K čemu se ale vyjádřit musím, je ten první odstavec... Tu ironii sis mohla odpustit, opravdu se mě to dotklo. Nemyslím, že bych měla zapotřebí stavět se do role všeználka, jen jsem se snažila říct svůj názor a ukázat, že ne všichni, kteří nekomentují a neodpovídají, jsou nevděční a zaslouží si zatracení (zjednodušuju, ano, jsem si toho vědoma).
Pokud se mýlím a ty jsi to nemyslela tak, jak to vyznělo, pak se předem omlouvám, nechci se dotknout zase já tebe.
Assezko
(Tereznik, 6. 5. 2009 17:45)
zlatíčko, ty jsi JEDINÁ, u které se vždy tolik rozepíšu... (pokud tedy nepočítám Sisinu povídku, ale tam můj koment nevidíte, protože jsou to povětšinou poznámky ke kapitole, i když občas se taky rozepíšu...:oDD)
Našla bys, ovšemže, komenty i jinde, ne jen u nás a u tebe...;o) Jsem kupodivu "roztažená" (merline tak teď to slovo zní strašně, ale nic jiného mě nenapadá) na několika stránkách.;o)
A souhlasím s tebou, vždy juknu na oblíbené stránky, jestli někdo nenapsal nějaký komentář k té nebo oné kapitole. A vždy ho dychtivě přečtu.;o) I když nejsem autorem, zajímá mě názor ostatních.
He pěkný kód: 81281
*_*_/
(assez, 6. 5. 2009 14:54)
Teriisek je dokonalý příklad toho, že vše objasnila, všemu rozumí, se vším okolo se smířila a já k tomu prostě nemůžu nic dodat. Protože ona má pravdu. Šach.
Tak jen pár postřehů - víš, ono... některá komunita je otevřená. Z to že napíšeš komentář má pak radost nejen autor, ale i to okolo. A ti okolo si rádi přečtou Tvůj pohled na věc, zvlášť je-li konstruktivní. A hlavně, když tedy rozumíš češtině, že to už není jen pohled toho laika, který obdivuje úplně vše.
To, že neodpovíš na ,,super kapitola“ se ještě pochopit dá, ale viděla jsem několikařádkové příspěvky, které tam autor prostě nechal bez povšimnutí. A to je smutné. Stejně jako povídka bez komentářů.
Když někdo napíše článek jako já, opravdu ty reakce očekává. A protože je to pohled na věc, je smířen - tedy já ano - že se lidé na jeho článek budou dívat z různých úhlů. Své články si beru mnohem méně osobně než svou ,,literární tvorbu“, což je poměrně zvláštní. JE to opak toho, co by se dalo čekat, protože mé články jsou jen mé narozdíl od postav JKR. Přesto - ANO, já ráda prodiskutuji to, o čem jsem psala výše. A ráda - vidím alespoň, že to mělo nějaký smysl, psát to.
Terezníčku, co to čtu? Jsem já snad ve vrstvě privilegovaných, že u sebe najdu Tvůj komentář, na který se tak těším, vždycky? (Nevěřícně mrkám, protírám si ošíška a vidím... mlhu!)
Sisi, konstruktivní kritika, muhahaha! Ale tak... číst a zároveň na komentáře odpovídat má své nesporné výhody, víme, že ano?
Teriisku
(ASISI, 5. 5. 2009 22:59)
Taktéž nemám ráda, když jsou komenty vynucené.
V každém názoru je trocha pravdy. Jako vždy. Každopádně já si stejně, jako autorka článku, zakládám na tom, že konstruktivní kritiku beru na vědomí s klidem (Ass,ok? Odpověděla jsem vlastně i za tebe...)
Ha. Další češtinář... :-)
Radši končím, nebo zítra dostanu za chyby v téhlé své patlanině. :-)
:-)
(ASISI, 5. 5. 2009 22:49)
Miluju, jak přesně víš, co jsem chtěla říct. :-) Samozřejmě, k tomu spaní jsem se chtěla důrazně vyjádřit. :-)) Kuš. V práci se nehneš.
Ano, také vítám. A jedna věc - tvou povídku přečtu celou, až bude dopsaná. Momentálně na to nemám. A je to vlastně poklona pro tebe. :-) Chápeš? :-)
Ještě
(Tereznik, 5. 5. 2009 22:39)
Jinak ještě Terrisku, vítám tě tu..;o) na to jsem ještě zapomněla...:oDD
(Ano, zlato už jdu spát, já vím, zase se vykecávám, ale opravdu jdu....:oDD)
Teriisek
(Tereznik, 5. 5. 2009 22:29)
Zírám v úžasu, pěkné.;o) Nemyslím, že bys napsala plno žvástů, právě naopak. A můžu jednoznačně říct, že NIKOHO neukamenováváme (merline, to je slovo).
A podle mě i děkuji stačí. Pokud, teď čistě všeobecně, pro vás někdo něco udělá. Také mu poděkujete. Dáte tím najevo, že to berete na vědomí a je to pro vás svým způsobem hodno vašeho zájmu, aspoň na malou chvíli a stojí vám to za alespoň to jediné slůvko. Pokud se chcete rozepsat nic vám v tom nebrání. Přiznávám, že ani já všude nekomentuji. Stydím se za to, ale je to tak. Snažím se, aby všude věděli, že čtu, ale někdy to neuhlídám, zvláště když komentář odložím na později... Ale ono aspoň občasné "ozvání se" stačí. Nemusíte přece komentovat každou kapitolu, i když by to bezesporu autor uvítal. Ale ne třeba ke každé máte nebo víte, co napsat. Ale pokud už máte nápad, proč ho nerealizovat...
Věř, že prosté díky postačí, protože autor ví, že někomu to alespoň za to stálo.;o)
Důvody nekomentování nás zajímají, jinak by se tu ten článek neobjevil.
A naopak, proč alespoň nepoděkovat někomu, kdo se odhodlal napsat. Vím, i mě to připadá jako ohraná gramofonová deska, když napíšeme "děkujeme" a najdeš to v komentářích mnohokrát. Ale připadá mi, že to potěší, když "autor" (Sis vím jsem beta :oDD) věnuje i pozornost čtenářům.. nebo ne? Mýlím se v tom? Pokud ano, ráda bych to věděla. I když nevěřím, že to nějak změní můj postoj k tomuhle... Muhehe:oDDD
Každopádně děkujeme, protože i tvůj úhel pohledu má něco do sebe. A věřím, že se s ním ztotožní více (komentujících/nekomentujících).
Ehm, teď budu trochu zlá... ale nedá mi to... Studium češtiny ti nezabraňuje v tom napsat jednu dvě věty... Já vím, že tam se mnohdy jedná o kvantitu na úkor kvality... bohužel
teriisek
(Jimmi, 5. 5. 2009 22:02)Stačí takáto odpoveď: mám elán na ďalšiu hodinu. Ďakujem. Idem pokračovať, kým mi nevyprší.
ahoj...
(teriisek, 5. 5. 2009 21:03)
Hodně jsem přemýšlela, jestli sem napsat, protože to zároveň znamená přiznat se... jsem jedna z těch, kdo u Jimmi i tady na stránkách čte, aniž by komentoval. Doufám, že ke mně budete stejně shovívavé jako k Nuviel a taky mě neukamenujete, mám na to totiž dost podobný názor jako ona... Můj osobní problém co se týče komentářů je ten, že mi prostě přijde zoufale nedostatečné psát pouhé děkuji a na něco propracovanějšího není čas. Navíc se mi stalo, že když jsem teda něco konstruktivního napsala, reakce byla spíš negativní, což mi dost vzalo odvahu se o cokoliv pokoušet... navíc když na některých stránkách mají autorky vyloženě fanclub, který odmítá jakékoliv byť jen trochu negativní názory, je to problém (berte to jako obecnou spekulaci, ani jedné z vás se to myslím netýká). A je fakt, že nejsem z těch, kteří by napsali ke každé kravině, že "super kapča", protože studuju češtinu, takže mám asi trochu jiné nároky než většina čtenářů, jenomže mi přijde prostě trapné dávat mezi to množství superlativů nějakou nesuperlativní radu (zvlášť když je přijata negativně). A ještě jeden důvod - když vcházím do zavedené komunity, mám trochu respekt a snažím se být co nejméně vidět... a to platí i o ff:(
Předpokládám, že vás moje důvody nekomentování asi moc nezajímají, ale já prostě měla potřebu se nějak "ospravedlnit". Je fakt, že taky nemám ráda vydírání (a fakt se mi nelíbí ono "další kapitola bude až po x komentářích"), protože obecně nesnáším, když mnou někdo manipuluje. Na druhou stranu sama píšu, takže dost věcí dokážu pochopit. I když některé opravdu ne. Jak už tady psala Nuviel, já osobně píšu HP proto, že se mi líbí postavy a svět a nelíbí se mi to, co s nimi Rowlingová udělala (a ukamenujte mě za to, ale já ji za dokonalost opravdu vyzdvihovat nebudu), ale píšu to hlavně pro sebe. Stačí mi, když se to líbí mým blízkým, to, že si to přečtou i lidé na netu a líbí se jim to, je nadstavba, která je samozřejmě příjemná. Nežádám reakce, protože by to byl alibismus, když sama nekomentuju, když reakce nepřijde, mrzí mě to, ale dokážu se s tím vyrovnat. Ano, přiznám se, že na komentáře neodpovídám moc často, protože nemám pocit, že by někdo, kdo napíše "bezva kapitola", očekával odpověď;) snažím se, ale času je prostě málo, pokud chci mít i jiný život než ff... teď to prosím neberte jako zlehčování ani jako povýšenost, jen se snažím říct, jak to vidím já... prostě vím, že to, že někdo nekomentuje, ještě nemusí znamenat, že se mu to nelíbí, nebo to nehltá (protože sama mezi takové patřím), takže to nějak přehnaně neřeším... Stačí, že dost zklamání z přehnaných očekávání zažívám v životě, nepotřebuju to zažívat ještě na netu... a mám pocit, že jsem sem napsala spoustu nesouvislých žvástů a stejně jsem neřekla to, co jsem chtěla:( snad si z toho aspoň něco vezmete...
a ještě jedna věc - občas mám pocit, že se dneska každý považuje za poloboha a úžasně talentovaného a má potřebu oblažovat ostatní svojí tvorbou... takže si pak u spousty povídek říkám, že když autor nemá ani tolik soudnosti, aby si to po sobě přečetl, tak co mu na to říct...? a když se pak najednou objeví něco dobrého, ztrácím slova a padá mi čelist a nejsem schopná ničeho, ani komentáře;)
Ps. Jimmi - překládáš skvěle, vážím si toho, co děláš a tvoje stránky momentálně patří mezi mé nejoblíbenější. Pravda je, že psát konstruktivní komentáře ke slovenštině fakt nezvládám, ale pokud ti stačí "děkuji", slibuju, že se polepším...
*_*_/
(assez, 4. 5. 2009 18:50)
Jimmi, tak to držím pěsti. Pokud je to tak rozsáhlé, dopsané (?) a i pokud to má hodně komentujících v aj, pak se z Tebe stane opravdu velká překladatelka, i kdyby Ti s tím měl někdo pomoct.
Schválně si to zkusím najít v aj. Jsem zvědavá, kolik lidí to okomentovalo (není-lit o už jen k zakoupení).
Co se čtení týká... uvidíme. Jestli se do toho dáš (a to jsi mi ještě slíbila jednu povídku), minimálně to zkusím číst. Každopádně se těším.
Sisi, já vím...
:-) Jimmi
(A-SISI, 3. 5. 2009 22:14)
Já tě úplně chápu. Je to těžké. Při tom, jak je to dílo rozsáhlé... klaním se. Já bych něco takového ani nenapsala, natož přeložila.
Ass - kuš. Depky ne, to je takové svinstvo. :-((
assez
(Jimmi, 3. 5. 2009 20:06)
Kukni kvôli linkom do NK na Roku.
Je to rozsiahla FF od Barb, má tri diely a plne nahrádza HP5,6,7 (tri roky). Tretí diel má 700 strán. Cca 2000-2002.
Prvý diel niekto preložil (2004), kto - sa mi nedarí zistiť. S dvojkou bezúspešne začalo niekoľko ľudí. A teraz som dokonca objavila, že jednotku niekto kopíruje a vydáva za vlastný preklad.
S čítaním počkaj, rozhodla som sa upraviť formátovanie prvého prekladu - v tejto podobe sa číta strašne. Keď to budem mať, dám vedieť.
AJ originál dokonca vydali a dá sa kúpiť na nete (mám ho z rapidshare). Problém je, že sa AJ neprelúskam bez prekladania, ale zase na druhej strane to pre mňa nemusí byť dokonalé.
Z toho, čo som zatiaľ pochopila, tak sa dostanú do alternatívnej reality (alebo nejako zmenia beh času) a Harry bude v Zmijozeli.
Je to naozaj priveľké, aby sa do toho pustil jeden človek.
*_*_/
(assez, 3. 5. 2009 19:12)
Jimmi, tak teď jsi mě uvrhla do nehorázné deprese. To mi, prosím, nedělej! Já chci ještě ty dvě povídky, na které mám políčeno, dopsat! Dovkládat Život! A ne že mi tady budeš mluvit o „vzdávání se“! A už teď nemám ani sílu podívat se na Dura lex, sed lex! Že mám já tendence končit - to vám ostatním nedává právo - ABSOLUTNĚ ŽÁDNÉ - cítit se jakkoli jinak než úžasně, rozumíme si, že ano?! Vy musíte být plní elánu nehledě na mé depky!
A počkej ještě - co to je, to „práve stojím pred pomyselnou križovatkou, či sa pustiť do niečoho fakt obrovského - Okultní had“??? Co - co - co...?! (Hledím vyjeveně.) Prosím, prosím o objasnění!
nádherná diskusia
(Jimmi, 3. 5. 2009 19:00)
Tak prispejem svojou troškou do mlyna.
1. Svet FF - práve stojím pred pomyselnou križovatkou, či sa pustiť do niečoho fakt obrovského - Okultní had - alebo zostať pri svojich klasických prekladoch. Pretože OH je naozaj niečo neskutočné, predstavte si tri diely HP. Je to klasická potterovka, niečo čo by možno napísala sama Rowly. A ten záver III. dielu! Má zmysel do toho ísť? Nie je neskoro? Naozaj je svet FF na odpis? Uspokojiť sa s tým, že to nejako prelúskam v AJ a ostatní nech sa trápia sami?
II. komentáre - na AJ FF.net môže komentujúci poslať jeden komentár k jednej kapitole, takže autor väčšinou odpovedá cez SS (raz mi dokonca prišlo poďakovanie). Tým pádom je jasný počet ľudí, ktorým tá poviedka naozaj stála za to. A naozaj stačí obyčajné ďakujem.
Prečo potrebujem komentáre a som na nich doslova závislá? Pretože každý môj preklad má inú alternatívu využitia voľného času. A s každým prichádza to pomyselné, nemala by som robiť niečo iné? V takých okamihoch akýkoľvek komentár ma vie posunúť skôr k prekladu. Práve dnes zo 74 ľudí (nepredpokladám, že by na 61. kapitolu klikli len náhodne) komentovali len traja, napriek tomu, že všetci vedia ako tie komentáre potrebujem. Skúsila som to riešiť tak, že som viedla zoznam nickov, ktorí sa aspoň raz priznali, že to čítajú, ale už aj to prestalo fungovať. Tá neschopnosť aspoň slušne poďakovať... Takže čo z toho dnes vyplýva? Že kašlem na ďalšiu kapitolu a pozriem si dobrý film? Asi hej, nemám k tomu ďaleko. Problém je, že vedia, že to nevzdám, takže načo by sa niekto snažil. Strašne to štve a deptá.
PS. Moje odpovede ku komentárom prirátavalo, takže som zaviedla SB (inšpirácia a-sisi) a budem odpovedať len cezeň. Nech poznám realitu.
:oDDD
(Tereznik, 3. 5. 2009 18:36)Já si nestěžuju, jen ti objasňuju, jak to s některými z nás je...:oPP
assez
(Nuviel, 3. 5. 2009 15:27)Napiš mi prosím tvůj mail a já ti pošlu, kde hledat s menším komentářem, abys věděla, jak povídky vznikaly a zbytečně se nelekla:D
Assezčina odpověď
(Tereznik, 6. 5. 2009 18:19)